۲۳ بهمن ۱۳۹۲، ۸:۳۶

سیف‌پور در گفتگو با مهر:

سال‌ها از بزرگان کشتی یاد نشده بود/ جام تختی ما را یاد دوران طلایی انداخت

سال‌ها از بزرگان کشتی یاد نشده بود/ جام تختی ما را یاد دوران طلایی انداخت

دارنده مدال برنز کشتی بازی‌های المپيك 1960 رم پس از پایان رقابتهای بین المللی جام تختی و مراسم تجلیل از بزرگان این رشته گفت: سالها بود که بزرگان و پیشکسوتان کشتی به چنین میادینی دعوت نمی‌شدند و هیچکس یادی از قهرمانان دیروز ایران زمین نمی‌کرد.

محمدابراهیم سیف‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد برگزاری مسابقات کشتی آزاد جام جهانی پهلوان تختی، ضمن بیان این مطلب خاطر نشان کرد: جدا از سطح کمی و کیفی بالای رقابتهای جام تختی امسال که واقعا ما را یاد روزهای طلایی این تورنمنت انداخت. مراسم تجلیل و تقدیر از بزرگان کشتی ایران، حال و هوای خاصی به جامعه گوش شکسته‌ها بخشید و از بسیاری از دل شکستگان عرصه دیروز قهرمانی ایران دلجویی شد.

وی تصریح کرد: مدتها بود سنت تقدیر و تجلیل از بزرگان و قهرمانان واقعی کشتی فراموش شده بود و اگر از برخی چهره ها هم دعوت بعمل می آمد بیشتر جنبه تبلیغی و شعاری داشت، اما در حاشیه مراسم افتتاحیه جام تختی شاهد تجلیل از قهرمانانی بودیم که سالها در کنج خانه با تنهایی سر می کردند و هیچ یادی از این بزرگان نمی شد.

پیشکسوت کشتی ایران ادامه داد: بیش از یک دهه در همین سالن هفتم تیر تهران به عنوان ملی پوش کشتی آزاد ایران به روی تشک رفتم و جای جای این سالن قدیمی برای من خاطره انگیز است. مطمئنا دعوت رسمی از بزرگان کشتی و حضور این افراد در کنار دیگر اهالی این رشته می تواند موجی از امید و احترام را در بین کشتی گیران ایجاد و دوباره سنت احترام به پیشکسوت را یادآوری کند.

سیف پور در خاتمه به سطح بالای مسابقات جام تختی و حضور چهره های شناخته شده خارجی و داخلی در این تورنمنت گفت: آخرین باری که رقابتهای جام تختی با چنین سطحی برگزار شد در زمان ریاست محمدرضا طالقانی و قبل از او بود که به واقع ما شاهد حضور پر تعداد تیم های خارجی و همچنین استقبال گرم تماشاگران بودیم. متاسفانه کشتی ما چند سالی با مشکلات و مسایل مختلفی درگیر شد که آتش این کاستی ها ، دامن تورنمنت های بین المللی ما را هم گرفت، اما امسال تحولی امیدبخش ایجاد شد و با برگزاری چنین تورنمنت افتخارآفرینی مواجه شدیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره رقابتهای بین المللی جام تختی از قهرمانان بزرگی همچون ناصر گیوه چی، ابراهیم جوادی، محمد ابراهیم سیف‌پور، محمدمهدی یعقوبی، منصور برزگر، علی اکبر حیدری، عباس زندی، محسن فره وشی، مجید ترکان وعسکری محمدیان تجلیل بعمل آمد که برخی از این چهره ها سالها در محافل کشتی حضور نمی یافتند.

کد خبر 2231687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha